Időgazdálkodás
2015. augusztus 19. írta: OfficeMenedzser

Időgazdálkodás

Azt gondolom, hogy az időgazdálkodás alapja, hogy tisztában legyünk a feladatainkkal. Hiszen azzal kell kezdenünk az idővel való sakkozást, hogy a feladatokat leírjuk. Akár kockás füzetbe. Már írtam a  Google naptárról, mint elektronikus felületről.  Nagyon szeretem használni. Vannak, akik ragaszkodnak a kézzel fogható formátumhoz, filofax, naptár, stb. A Google naptár mellett van nekem is van filofaxom, gyűrűs naptáram és egy plusz füzet az ötleteimnek :). Gondolva azokra, akik szeretik hagyományos módon rendszerezni az életüket készítettem egy nyomtatható naptár oldalt. Használhatod a napi időbeosztásod megtervezésére, a feladatait listázására, jegyzetelésre, stb.

 clock-782536_1280.jpg

Az időgazdálkodást a vállalkozás életében fontos csomópontnak tartom, így boncolgassuk még a témát.

Tehát az első, hogy írjuk fel a feladatainkat, projekteket. Így nem folyamatos tűzoltómunkát végzünk, mert elfelejtettünk egy-egy határidőt. Számomra mindig nyomasztó, ha tudom, hogy feladatom van, és tudom, hogy nem készült még el. Amikor végre kipipálhatom, megkönnyebbülök :).

notebook-428293_1280.jpg

Ha már előttünk a lista, könnyedén mérlegelni tudjuk, hogy számunkra melyik az adott pillanatban a legfontosabb, legsürgetőbb. Lesznek egészen rövid, pár percesek is, ezeket gyorsan végezd el, és lényegesen rövidülhet a listád, több időd marad a nagyobb, nehezebb munkákra. Fontos, hogy ha tudod, bonts a projekteket kisebb részfeladatokra. Pozitív érzést ad, ha nem egy komplett munka marad kipipálatlan, hanem annak néhány részfeladata. Nincs más hátra...láss neki!

Sokat segít, ha teljes egészében egy-egy feladatra koncentrálsz. Ha elmélyülést igénylő feladatot végzel, nélkülözd lehetőség szerint a telefont, ne zökkentsen ki egy hívás a gondolatmenetedből. Ne lépj be gyorsan a leveleződbe, hogy ellenőrizd az e-maileket. Ezért is jó, ha kisebb részekre bontod a nagyobb projekteket, hiszen órákig nem biztos, hogy elvonulhatsz a világtól.

A nap végén, vagy a következő nap reggelén pedig rendszerezd a feladatokat ismét, elhagyva az elkészülteket és a listára írva az új feladatokat. Jó munkát!

A nyomtatható napi rendszerezőt pedig itt tudod megnyitni.

A bejegyzés trackback címe:

https://officemenedzser.blog.hu/api/trackback/id/tr617719576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.