Mi fán terem a virtuális asszisztens?
2016. május 16. írta: OfficeMenedzser

Mi fán terem a virtuális asszisztens?

Már évek óta működött vállalkozásunk, amikor egy vállalkozásokat gyűjtő oldalon való regisztrációnk után telefonon felhívott az oldal tulajdonosa, hogy ugyan….meséljük már el neki, hogy mivel is foglalkozunk?

Hogy a kályhánál kezdjük… A technikai fejlődéssel együtt az asszisztensi munka is megváltozott. A legfontosabb munkaeszköz a számítógép lett, és optimális esetben teljesen papírmentessé és „fizikai találkozás” mentessé tehető egy iroda. Számos vezető járja a világot, utazik gyakran, így funkcionalitását vesztette a fix helyen, 9-17-ig tartó munkaidőben fizetett asszisztens. Ma már a világ bármelyik szegletéből kiadható a munka, a skype lehetővé teszi, hogy interakcióba kerüljön a vezető és az asszisztens, pontosan átadható az információ, és reflektálni lehet, kérdést lehet feltenni. Az elektronikus naptárak, e-mailek, felhők pedig minden tevékenységet ellenőrizhetővé, megoszthatóvá tesznek. Nyugat-Európában már évek óta elterjedt ez a fajta asszisztencia, a külföldi virtuális asszisztensek nagy megbecsülést élveznek.

startup-594090_1920.jpg

Nagyon sok előnye van az ilyen munkának. Az egyik lefontosabb, hogy mekkora költséget csökkenthetünk vele. Nincs szükség irodát, megfelelő infrastruktúrát fenntartani az asszisztensnek, nem kell az iroda rezsijéről gondoskodni. A szabadság egyéni megállapodás részét képezi, hiszen akár a tengerpartról is működhet egy online iroda. Nem a megbízó fizeti a bért a járulékaival, nincs túlóra költség. Nincs cafeteria, munkába járási költség. A vállalkozások igyekeznek a költségeiket csökkenteni, és egy-egy prezentáció, bemutatkozó anyag, weboldal néha magán is viseli ennek jegyeit. Pedig egy vállalkozás megítélésében az első, hogy mit mutat magáról, hogyan mutatkozik be. Pl. egy árajánlat inkább negatív érzést kelt, ha hemzseg a hibáktól, ha formája nem összeszedettséget, hozzáértést sugall.

Itthon nehézséget okoz, hogy a vezetők nem lépnek tovább, nem akarják elengedni a „kilenctől ötig” való foglalkoztatást, még akkor sem, ha ez lényegesen több költséget ró rájuk, és ebben, a hagyományos munkavégzésben nem biztosítható maradéktalanul a munkaidő kihasználása. A virtuális munkakapcsolat feltételezi a bizalmat. Bizalom az asszisztens iránt, bizalom munkája iránt. További nehézséget okoz még, hogy szakmai végzettség és tapasztalat nélküli virtuális irodák nyílnak, hiszen, aki számítógépet használ, elvileg gépelni tud (még ha csak 2 ujjal is :) ) gondolják, a partner pedig úgy sem látja, hogy a munkát, hogyan végzik el. Tényleg nem látja, viszont a munka sokkal több idő alatt készül el. Továbbá, egy megfelelően felszerelt otthoni iroda, nem kis költséget ró a virtuális vállalkozásra, hardver és szoftver szinten egyaránt. A tapasztalattal és megfelelő kvalitásokkal nem rendelkező virtuális irodák elsősorban kényszervállalkozások, nem tudják biztosítani a megfelelő infrastruktúrát.

workstation-405768_1920.jpg

Végül röviden, ha a vállalkozás vezetői nyitnak az ilyen fajta munkavégzés iránt, akkor jelentős költségmegtakarítást érhetnek el, és nem kell lemondani cserébe a megfelelő időben, megfelelő minőségben elvégzett munkáról sem. Fontos azonban, hogy alaposan nézzünk utána partnernek, milyen tapasztalatokkal, kvalitásokkal bír, megfelelő-e az infrastruktúra irodájában, milyen referenciákkal rendelkezik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://officemenedzser.blog.hu/api/trackback/id/tr218719062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.