Mérlegen a munka "ára"
2016. október 26. írta: OfficeMenedzser

Mérlegen a munka "ára"

Érdekes kimutatást olvastam a napokban. A kutatás szerint évente egy munkavállaló 19 munkanapnyi időt veszteget el az elavult eszközei miatt. Elavult eszközön értem a nem megfelelő szoftvert, a korából, állapotából adódóan nem hatékony technológiát. Kimutatták, hogy naponta perceket töltenek el a munkavállalók például arra várva, hogy bemelegedjen a nyomtató.

Január 1-jétől a garantált bérminimum 742,- Ft/ óra. Ha számolunk ezzel az összeggel, akkor látható, hogy évente minimum 112.784,- Ft (+ a járulékok) veszteség keletkezik munkavállalónként átlagosan az át nem gondolt költségcsökkentésből.

printer-41945_1280.png

A technológiai fejlődés hihetetlenül gyors például a számítástechnikában. Fontos a különböző feladatokhoz a megfelelő számítógép kiválasztása. A munkavállalónak is gond, és értékes időt pazarol el egy olyan gép használata, amelyik nem elég gyors a munkafolyamathoz, lefagy, összeomlik. A nyomtató elakadása nem csak időrabló, a selejt papír, az erre használt festék és energia, mind a vállalkozás költségeit növeli, még akkor is, ha valljuk be őszintén ezek elenyésző költségek. Nem szívesen szembesülünk azzal, hogy az eredetileg költségcsökkentésnek gondolt elképzelésünk épp az ellenkező hatást éri el, ezért legyünk mindig nyitottak, ha a munkavállalók jelzik az ilyen problémáikat.

És még mindig jön néhány unalmas szám.

Hazai adatok szerint növekedik azoknak a kisvállalkozásoknak a száma, akik bizonyos tevékenységek elvégzését más társaságokra bízza, kiszervezik (outsourcing). Ezek a kisvállalkozások a költséghatékonyságot (34 %), illetve a kapacitáshiányt (30 %) jelölték meg okként. Ilyen, már megszokott kiszervezés például, amikor a vállalkozásnak nincs főállású ügyvédje, hanem megbízással alkalmaznak a feladatok elvégzésére szakembert, vagy a kisvállalkozásoknál jellemző, de mára már nagyvállalatoknál is megjelenő - a könyvelési feladatok kiszervezése.

businessman-1492563_1920.jpg

A vállalkozások vezetőin a felelősség, hogy értékelje a fenti számokat, emelje be ezeket saját vállalkozása életében, gondolja át és mérlegelje, hogy minden terület a megfelelő hatékonysággal tud-e dolgozni, lehet-e javítani a gyengébben teljesítő területek munkáján. Vagy nélkülözhetőnek ítéli meg őket, és inkább a kiszervezést választja, ezzel is csökkentve költségeit.

Vállalkozásunk áll rendelkezésre, ha az outsourcingot fontolgatja, olvassa át mely területeken tudjuk megkönnyíteni munkáját, kérjen ajánlatot!

A bejegyzés trackback címe:

https://officemenedzser.blog.hu/api/trackback/id/tr9611841253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.